Olen koittanut viime kuukausina päättäväisesti tuhota jämälankakasaani, joka pyrkii väkisin pursuamaan ulos laatikostaan. Laatikosta löytyy isompaa ja pienempää kerää, on villaa, puuvillaa ja joskin jonkilaista tekokuitua, löytyy sinistä, vihreää, vaaleanpunaista, beigeä, mustaa, raitaa... Niinpä olen heilutellut koukkua iltaisella televisiota katsellessa ja nyt jämälankalaatikon kansi menee jo kiinni!

 

Ensin syntyi pari koria Novitan Kotiväki-langan jämistä. Alunperin ostin langat kahteen eri väriseen kesäkassiin ja nyt virkkasin korit kaksinkertaisella langalla. Beige kori jää pitämään meidän perheet kännykät järjestyksessä - minä kun en tykkää, että ne lojuu milloin missäkin pöydällä - ja musta kori menee joulusuklailla täytettynä joululahjaksi kummitytölleni.

 

Pitihän minunkin sitten kokeilla virkata muutama amigurumi, kun ne tuntuu nyt olevan niin in. Apsi Apinan serkun serkku taitaa olla turhan suuri saadakseen itselleen amigurumin tittelin, mutta Luisu-etanan ohjeen olen napannut ihan virallisesta amigurumikirjasta, jonka nimeä en kyllä enää muista - ja kirjan olen tietysti jo ehtinyt palauttaa kirjastoon... :/ Barbapapan ohjeen löysin Elinan puodista. Ei kyllä ole mitään tietoa, onko tuon värisiä barbapapoja oikeasti edes olemassakaan... Osa näistä otuksista jää meille Pikkumiehen kaveriksi ja osat matkaavat synttärilahjoiksi ystävieni lapsille.

  Nyt olen vaihtanut koukun puikkoihin ja jämälankojen tuhojaisten 2. erä on hyvässä vauhdissa. :)